Vi byter vevstaksbultar för att försäkra oss om att de ska klara trycket. Till allas glädje måste motorn öppnas underifrån för att byta dessa. Inte varje dag man får se inuti en så praktfull motor!

 

We are about to change the rod bolts to make sure that they will withstand the pressure. To everyone's delight, the engine has to be opened from below to replace these . Not every day you get to see inside such a magnificent engine!


Vår utomordentligt duktiga V12-mekaniker Rolf Zale, from the company Meteor Service, is opening up the first engine.
Our  exceptionally  talented V12 mechanic Rolf Zale, from the company Meteor Service, is opening up the first engine.
Opening_V12.jpg

Inside_V12_1.jpg

Inside_V12_2.jpg

Inside_V12.jpg
 En annan glad nyhet är att vinkelväxlarna, eller backslag om man så vill, nu är monterade och ihopkopplade med propelleraxlarna.
Another good news is that the bevel gears, or reverse gear if you like, now are mounted and connected with the propeller shafts. Transmission? Maybe our american/english readers can help out here? What do you call dem?
V-vxlar_mont.jpg

V-vxlar_mont_1.jpg